• dzieci1
  • dzieci2

Ramowy rozkład dnia

Godziny Działania
6.30 – 8.15

Schodzenie się dzieci do przedszkola, różne sytuacje edukacyjno – wychowawcze organizowane przez dzieci i nauczyciela o charakterze indywidualnym lub w małych zespołach, ze szczególnym uwzględnieniem kącików zainteresowań:

- rozmowy indywidualne lub w małych zespołach,

- obserwacje dzieci,

- ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne,

- spotkania w kręgu,

- zabawy i ćwiczenia poranne,

- zabawy ruchowe ze śpiewem.

8.15 – 8.30 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.30 – 8.50 I ŚNIADANIE –doskonalenie umiejętności prawidłowego spożywania posiłku i zachowania przy stole
8.50 – 9.00 Czynności samoobsługowe i higieniczne
9.00 – 11.00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne:
  • Zajęcia z całą grupą- zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzanie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania, które będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych; język angielski, gimnastyka korekcyjna, taniec, rytmika.
  • Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci- prowadzone w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy, nabywaniu i doskonaleniu umiejętności dzieci oraz zdobywaniu nowych doświadczeń.
  • Zajęcia w kącikach zainteresowań – prowadzone w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci; realizowane w ciągu dnia
  • Sytuacje edukacyjne – zajęcia ze wsparciem nauczyciela,
  • Karty zadaniowe stanowiące podstawową dokumentację świadczącą o rozwoju dziecka, samodzielna praca dziecka ze wsparciem nauczyciela,
  • Zajęcia   aktywizujące dziecko
  • Zajęcia dowolne służące rozwijaniu zainteresowań, własnych pomysłów, zabawy konstrukcyjne klockami rozwijające zainteresowania techniczne, zabawy dowolne w ogrodzie,
  • Spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
10.45 – 11.00 Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
11.00 – 11.15 II ŚNIADANIE
11.15 – 11.30 Przygotowanie do leżakowania/zabiegi higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
11.30 – 12.45
  • zajęcia ciche o charakterze relaksacyjnym
  • słuchanie muzyki
  • leżakowanie grupa I
  • kontynuacja zajęć podjętych w czasie przedpołudniowym
  • praca indywidualna z dziećmi
  • zajęcia o charakterze relaksacyjnym
  • swobodna działalność dzieci
  • zabawy ruchowe ze śpiewem
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
12.45 – 13.00 Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do obiadu
13.00 – 13:30 OBIADdoskonalenie umiejętności prawidłowego spożywanie posiłku, zachowanie przy stole i posługiwania się sztućcami
13.30 – 14.00 Czynności samoobsługowe i higieniczne, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej
14.00 – 17.00 Rozchodzenie się dzieci:
  • samorzutne zabawy dzieci, obserwacje dzieci,
  • wspólne zabawy ruchowe w sali,
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym,
  • praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących, kompensacyjnych,
  • swobodna działalność dzieci,